28 lis 2017

Muzyczny wehikuł czasu cz 19

W wehikule pora na zespoły z kobietami na wokalu. 
 źródło pixbay.com

1.Bajm Różowa kula - piosenka napisana i skomponowana przez Beatę Kozidrak w 1982 roku. Dobrze, że w zakamarkach Internetu można znaleźć te starsze utwory, bo dzisiaj już się takich nie pisze, a nawet jeśli gdzieś tam powstają to nie są przez nikogo promowane. 
2. Ha- Dwa -O Tylko bądź- teraz dla odmiany piosenka z 2003 roku czyli z czasów kiedy byłam uczennicą trzeciej klasy szkoły podstawowej. Oczywiste jest, że dzisiaj ta kompozycja nie wywołuje we mnie już tak pozytywnych emocji jak kiedyś. Teraz wydaje mi się trochę infantylna i banalna. Jednak sentyment pozostał, dlatego się nią dzisiaj z Wami dzielę. 
 3. Lombard Gołębi puch- znów cofamy się do świetnych dla polskiej muzyki lat osiemdziesiątych, a konkretnie do roku 1985. To wtedy Małgorzata Ostrowska z zespołem wydała album Anatomia, na którym znalazła się wybrana przeze mnie piosenka. 
 4. Sistars Skąd ja Cię znam- siostry Przybysz w akcji. Rok 2005, album  A,E,I,O,U i jedna z mniej znanych piosenek zespołu, który już nie istnieje, a którym interesowały się zagraniczne media. Świetnie, że Natalia i Paulina od lat realizują różne solowe projekty i spełniają się artystycznie. Ale wielka szkoda, że po Sistars nie " narodził się" żaden inny zespół tego pokroju. Że nie ma grupy, którą można by nazwać ich "następczyniami". Pozostaje wracać  ich do starych utworów co często czynię. 
 5.Varius Manx Wstyd - piosenka z wydanej w 1995 roku płyty Elf. Wspólne dzieło Anity Lipnickiej i Roberta Jansona. 

Czy macie sentyment do, któreś z tych piosenek ? Anne 18.  

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie stare kawałki, w porównaniu do dzisiejszych nurtów to muzyka z przesłaniem.
    Klaudiaonelive Blog<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie stare hity :) One są wiecznie żywe. Takie zespoły słychać bardzo często w głośnikach gdy odwiedzam mój ulubiony sklep muzyczny.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.