28 gru 2018

Coś czego dawno nie było. Cykl z coverami powraca.

W przedostatnim poście w 2018 roku mam dla Was wpis z cyklu Stare piosenki w nowych wersjach- Covery.  Ośmiu młodych artystów i dziewięć bardzo dobrych wykonań. Zapraszam do słuchania i oceniania Anne 18.
1. Paula Brzóska Figures (org.Jessie Reyez). Dowód na to, że czasem aby zaintrygować słuchacza wystarczą trzy elementy : Wokal, gitara i nastrojowa aczkolwiek mało znana piosenka.
 2. Anna Deko i Kamil Bednarek Englishman in New York (org. Sting). Cover nagrany w 2014 roku w ramach akcji Ja Cię Kręcę zorganizowanej przez Radio RMF FM.
 3. Zuzia Janik Stone Col;d (org. Demi Lovato). Choć  dwunastoletnia wokalistka z Białej Podlaskiej ma już na koncie autorski singiel Nietykalni
nie przestała nagrywać  coverów. Tym razem wzięła na warsztat utwór Demi Lovato. 
 4. Martyna Kasprzycka & Maciek Czemplik Amar Pelos Dols Kochać za dwoje (org. Salvador Sobral). Nietypowy cover. Polska wersja piosenki, która zwyciężyła w 62 Konkursie Piosenki Eurowizji 2017 wykonywana przez  Salvadora Sobrala. Autorem polskiego tekstu jest Marcin Wolniak. Śpiew Martyny i gra Maćka to  bardzo dobre połączenie. Często nagrywają wspólne covery i dobrze bo świetnie im to wychodzi.
 5. Ula Laudańska New York New York( org. Liza Minelli). Ula Laudańska to osiemnastoletnia wokalistka z Poznania. Mogliśmy ją oglądać w dziewiątej edycji The Voice of Poland w drużynie Piotra Cugowskiego. Więcej wykonań Uli znajdziecie na jej kanale Ula Laudańska
 6. Maksymilian Łapiński Szerokie wody (org. Mrozu).  Całkie niedawno odkryłam oryginalną wersję tej piosenki, która bardzo mi się spodobała a tu proszę całkiem dobry cover. Inne nagrania Maksa dostępne tutaj
 7. Natalia Zastępa Niech żyje bal (org. Maryla Rodowicz). Nagranie z półfinałowego odcinka pierwszej edycji The Voice Kids. Mam "uczulenie" na śpiewanie  " bardzo dorosłych" piosenek przez dzieci.  Jednak 16 letnia Natalia wykonała  wielki przebój Maryli Rodowicz tak, że miałam ciarki na plecach.  Zaśpiewała to nie jak dziecko, bo  choć nie ma jeszcze 19 lat to na scenie dzieckiem nie jest. Na scenie jest dorosłą, świadomą swojego głosu i talentu artystką. Ten wokal, ta piosenka, ta suknia to wszystko sprawia, że to wykonanie jest tak poruszające. A Natalia ma piękną muzyczną pamiątkę.
 8. Natalia Zastępa The Climb (org. Miley Cyrus). Wykonanie, które dało Natalii przepustkę do  etapu Live dziewiątej edycji The Voice of Poland. Zaśpiewała piosenkę, którą niektórzy nazywają ogólnoświatowym hymnem nastolatek. Znowu miałam ciarki i zastanawiałam się skąd w takim małym ciele taki wielki głos.  Jedno wykonanie, a w nim tyle emocji i " kolorów głosu". Czekam na płytę Natalii z ogromną niecierpliwością. Dużo bardziej niż innych finalistów kilku ostatnich edycji The Voice of Poland.  Natalio  jesteś niesamowita zasługujesz na międzynarodową karierę.

5 komentarzy:

  1. Dobre, dobre, ale nie wiem czemu, mam takie wrażenie, że Polacy śpiewający po angielsku tak śmiesznie brzmią...;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem cover jest lepszy od oryginału, ale są kawałki, których ruszać się już nie powinno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam kilka takich piosenek, które lepiej brzmią jako covery np. Where is my mind nagrany przez Placebo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie mogę teraz posluchac, bo mój Małż śpi 😊

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.