8 mar 2022

Muzyczny wehikuł czasu cz. 28 Piosenki o stracie

Drodzy Czytelnicy. Długo zastanawiałam się jakiego tematu w cyklu Muzyczny wehikuł czasu  jeszcze nie było. W końcu taki znalazłam. Są to piosenki o stracie kogoś bliskiego. Jedni artyści nagrywali takie utwory z myślą o zmarłej babci czy mamie. Drudzy zadedykowali je przyjacielowi lub bratu. 
 
W dzisiejszym wpisie znajdują  też utwory, w których pojawia się temat straty,  ale nie zostały stworzone dla żadnej konkretnej osoby. 
 
Każdy z tych siedmiu utworów łączy jedno- bardzo poruszający tekst. Zresztą zobaczcie i posłuchajcie sami.

 Dziewczyna, Gitara, Smyczki, Hiszpańska Gitara, Muzyka

 źródło

1. Doda Nie wolno płakać 
 

2. Paweł Domagała Najgrubszy Anioł Stróż


3. Patrycja Markowska Pożegnanie 

 
4. Perfect Wszystko ma swój czas
 

5. Martyna Rempała Nie tak miało być
 
 6. Sanah Aniołom szepnij to
 
 7. Adam Stachowiak Mamo
 
 
Na dzisiaj to już wszystko. Jestem ciekawa ile z tych utworów znacie, a które słyszycie po raz pierwszy ?  Myślę, że czasem warto posłuchać tych smutniejszych piosenek. Zwłaszcza jeśli mają tak dobry tekst. 

Przyjemnego słuchania i udanego dnia. Anne 18.


 



 




 
 


 

 
 


 

 

 

 

 


8 komentarzy:

  1. Żadnego z nich nie znam. Takie nostalgiczne piosenki też są potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piosenki Martyny przesłuhałam z przyejmnością, bo nie znałam. Ale utwór zespołu Perfect znam i uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Paulina Kwiatkowska8 marca 2022 22:23

    Miło można spędzić czas z nowymi piosenkami danych autorów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba tym razem nie posłucham, bo całkiem niedawno odeszła moja Mama do lepszego świata i na razie nie mam chęci na słuchanie smutnych piosenek...

    OdpowiedzUsuń
  5. Adam Stachowiak Mamo - piękny utwór i pięknie zaśpiewany!

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze? Nie znałam żadnego i wszystkie usłyszałam po raz pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za chwilę insppiracji muzycznej, trochę sobie posłuchałam zupełnie innej niż zwkle muzyki. Temat straty nie koniecznie jak dla mnie na teraz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jasne że czasem warto posłuchać smutnej muzyki. Bywa niezwykle inspirując. Kocham ostatnią piosenkę Perfectu z resztą jak każda tego zespołu. Ich muzyka mnie kształtowała.

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.