2 mar 2023

Nastrojowe nowości z drugiej połowy lutego i pierwszych dni marca 2023

Drodzy Czytelnicy. Dziś przygotowałam dla Was zestaw pięciu przepięknych ballad, o których mogłabym pisać godzinami, ale czasem lepiej ich po prostu posłuchać.  Na dzisiejszej playliście znajduje się pięć utworów w tym trzy duety. 

Są piosenki nagrane na potrzeby filmów Dzisiaj śpisz ze mną ( piosenka nr.2) oraz Filip (piosenka nr.5). Jest też utwór Alicji Szemplińskiej, z którym brała udział w preselekcjach do Konkursu Piosenki Eurowizji 2023( zajęła 6 miejsce).  

Nie mogło na niej zabraknąć również wyjątkowej kompozycji Bratnie niebo Modlitwa dla Ukrainy.  Piosenkę wyprodukował Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie. Okazją była  niedawna, pierwsza rocznica inwazji Rosji na Ukrainę. Zaśpiewał ją polsko- ukraiński duet z towarzyszeniem orkiestry. Słowa : Jacek Cygan, Muzyka: Marcin Pospieszalski.  To swego rodzaju hołd dla ukraińskiej armii, dzielnie walczącej z niezwykle brutalnym najeźdźcą. 

Dość słów, czas na dźwięki. Zostawiam Was z pięknymi melodiami i równie dobrymi tekstami. Rozkoszujcie się nimi.
 
 
1. Ania Leon i Igor Herbut Outro
 
 2. Skubas i Dawid Tyszkowski Co i tak nadzejdzie
 
 3. Alicja New Home
 

4. Dana Wynnytska, Andrzej Lampert i Orkiestra Synfonia Carpathia Bratnie Niebo Modlitwa Dla Ukrainy
 

 5. Vito Bambino Podpalmy to 
 
 
Słyszeliście te single wcześniej? Zachwyciły Was równie mocno jak mnie ? 
 
Przyjemnego słuchania i udanego dnia. Anne 18. 



 
 






 
 
 

5 komentarzy:

  1. Nie słyszałam żadnej z tych piosenek, ale bardzo chętnie posłucham.

    OdpowiedzUsuń
  2. W wolnej chwili z przyjemnością zapoznam się z tymi utworami, może wiele z nich znam, ale o tym nie wiem, chociażby z pokoju mojej córki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie niezmiennie zachwyca Alicja New Home. Jest coś magicznego w niej. Takiego nostalgicznego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam ich wcześniej, ale są zachwycające.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne utwory. Szacun dla Ciebie za wstawianą muzę. Bardzo mi się podobają. Cieszę się że tu trafiłam :)

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.