21 paź 2014

Magdalena Paradziej : Śpiewanie dla mnie jest jak tlen, kocham ludzi, kocham dla nich śpiewać, przekazywać im swoje emocje, to są najwspanialsze chwile w życiu..

Muzyka to dla niej całe życie,  miała z nią styczność od najmłodszych lat - to właśnie z domu wyniosła pasję do śpiewania. Optymistka z wielkim głosem. Udział w  "The Voice of Poland" jest dla niej spełnieniem marzeń. Na Przesłuchaniach w Ciemno wykonała utwór Etty James „I’d Rather Go Blind” - to właśnie wtedy odwróciły się fotele czterech trenerów. Ona wybrała Marka Piekarczyka - wokalistę zespołu TSA. Jej motto życiowe to „Nigdy nie rezygnuj z celu, tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu... Przecież czas i tak upłynie”. Jest gotowa na sukces, przed Wami wspaniała Magdalena Paradziej.
Anne 18: Na początek opowiedz jak kształtowała się Twoja muzyczna droga i kto zaraził Cię miłością do dźwięków i melodii ? 
Magdalena Paradziej: Cześć ! Tak naprawdę zaczęłam śpiewać zanim jeszcze nauczyłam się mówić. Muzyka była zawsze wszechobecna w moim życiu i w rodzinnym domu. Miłością do dźwięków i melodii na pewno zarazili  mnie rodzicie, to oni zapisali mnie do studia piosenki w Domu Kultury, gdzie stawiałam swoje pierwsze wokalne kroki. Moja muzyczna Droga zawsze była kręta i zawsze " pod górkę", były wzloty i upadki, sukcesy i porażki, najważniejsze było to żeby się podnieść i iść dalej..Żeby się nie poddawać.
Wyobrażasz sobie życie bez śpiewania ? 
Oj! nie ma takiej opcji, to jest pasja, która daje mi tyle satysfakcji i taką radość, której żadna inna czynność i żadne pieniądze nie jest w stanie mi zastąpić. Śpiewanie jest dla mnie jak tlen, kocham ludzi, kocham dla nich śpiewać, przekazywać im swoje emocje , to są najwspanialsze chwile w życiu..
Dokończ zdanie : Najwspanialszy element w muzyce to...
Najwspanialszy element w muzyce to emocje..bez nich artysta, muzyk nie potrafiłby pracować. Muzyka raz sprawia, że mamy uśmiech na twarzy, a raz skłania nas do refleksji, więc bez emocji ani rusz.
W jakim repertuarze czujesz się najlepiej ?
Ambitnym, nie lubię prostych piosenek,które nic nie wnoszą, które nie dają odbiorcom żadnych doznań muzycznych. 
Piszesz i komponujesz własne utwory? 
Dokładnie tak, piszę własne teksty, a muzykę często mam w głowie i przekazuję ją np. Tacie żeby coś z nią zrobił albo wspaniałym kolegom z zespołu. Co nie oznacza, że nie potrzebuję kogoś do współpracy, bardzo chętnie podjęłabym współpracę z profesjonalnym kompozytorem i tekściarzem !
W 2012r wystąpiłaś w programie Bitwa na głosy, gdzie reprezentowałaś drużynę z Kielc. Jakie wskazówki Tobie, twoim kolegom i koleżankom dawał Andrzej Piaseczny? Na co zwracał szczególną uwagę, co starał się przekazać?
To już było 2 lata temu jak ten czas szybko ucieka. Tak byłam uczestniczką programu telewizyjnego "Bitwa na Głosy", gdzie razem z pozostałymi uczestnikami reprezentowałam Województwo Świętokrzyskie. Andrzej był wymagającym Trenerem, co zawsze wychodzi na plus, miał wizję utworu i chciał żebyśmy go właśnie w ten sposób przedstawili.  Dzięki programowi, wiele się nauczyłam, zdobyłam, nowe doświadczenia, praca z kamerą, udzielanie wywiadów i wokalnie też się rozwinęłam, byliśmy przez 3 miesiące w ciągłym biegu i ciężko pracowaliśmy, ale opłacało się, wygraliśmy i pieniążki przeznaczyliśmy na cel charytatywny .
     
Masz jeszcze kontakt z osobami z Waszej zwycięskiej szesnastki ?
Mamy kontakt ze sobą, jest on już ograniczony, bo każdy poszedł w swoją stronę jedni na studia, drudzy gdzieś do pracy wyjechali, a inni działają muzycznie, ale całkiem niedawno jeszcze koncertowaliśmy wspólnie jako Świętokrzyska 16-  nastka.
Pozostając w temacie programów muzycznych. Dlaczego zdecydowałaś się na udział w The Voice of Poland?
Mój udział w " The Voice of Poland to spełnienie marzeń, jestem w takim momencie życia, gdzie muszę się poważnie zastanowić co chcę robić w życiu, na szczęście wybór jest prosty, chcę śpiewać, chcę pisać teksty, wydać w przyszłości płytę i znaleźć odbiorców i właśnie dlatego, żeby się realizować postanowiłam pójść do programu i walczyć o marzenia !
Na Przesłuchaniach w Ciemno wykonałaś utwór Etty James „I’d Rather Go Blind" Zapamiętasz ten występ na długo ?
Idealny utwór dla mnie, gdzie mogłam pokazać emocje, wykazać się wokalnie. Utwór opowiada o zdradzonej kobiecie, która wolałaby oślepnąć niż widzieć jak jej mężczyzna idzie w dal z nową wybranką serca. Ja pokochałam ten utwór od pierwszych dźwięków. Dla mnie ten dzień był szczególny i bardzo szczęśliwy, dałam z siebie 150%, a stres jaki się tam przeżywa Kochani to jest nie do opisania., pierwszy raz w życiu drżał mi głos i nogi ze strachu, ale udało się 4 fotele odwrócone w moją stronę, cztery ścieżki i cztery napisy " Chcę Ciebie". Myślałam, że śnię. Zapamiętam do końca życia !!!
Mogłaś trafić do każdej z czterech drużyn, ale wybrałaś team Marka Piekarczyka. Co o tym zdecydowało?
Mój wybór był przemyślany. Marek jest cudownym człowiekiem, doświadczonym i wrażliwym, wiele się od niego uczę, nie zamieniłabym go na żadnego innego Trenera. 
Twoją przeciwniczką podczas Bitew była Beata Just. Jak się z nią śpiewało? 
Dokładnie tak, Beata doświadczona wokalistka, współpracowało mi się z nią dobrze, pracowałyśmy długo nad utworem, każda miała równe szanse, był bardzo dobry podział na zwrotki, każda z nas miała możliwość wykazania się, żadna sobie nie przeszkadzała. Byłam troszkę zestresowana przed wejściem na scenę , ale jak poczułam te wspaniałe emocje od publiczności to na moment występu zapomniałam o stresie i starałam się jak najlepiej zaśpiewać.
Po występie otrzymałaś od wszystkich Trenerów sporo pochwał . Co się czuje słysząc tak miłe słowa?
Cudowne chwile, to jest takie miłe jak takie cudowne osoby, wspaniali Trenerzy chwalą Cię i mówią do Ciebie takie słowa, nie do opisania emocje. Ja bardzo się cieszę  z pozytywnych opinii jak i z krytyki, obie te kwestie  bardzo mobilizują mnie do pracy i do działania.
Załóżmy, że wygrasz The Voice of Poland. Co to zmieni w Twoim życiu ?
Wygrana w " The Voice of Poland wywróciłaby całe moje dotychczasowe życie do góry nogami ! Jestem na to gotowa !Miałabym możliwość nagrania i wydania płyty, to byłoby coś wspaniałego, spełniłyby mi się marzenia. Los wynagrodziłby mi wszystkie złe chwile, które w życiu przeżyłam.Pracowałabym ciężko i na pewno nie zawiodła tych, którzy we mnie mocno uwierzą. Ale to jest jeszcze długa droga, jeszcze przede mną Nokauty, jeśli przejdę dalej do odcinków live będę liczyć i prosić o smsy.
Odejdźmy na chwilę od muzyki. Powiedz mi jaką osobą jesteś na co dzień, co lubisz robić , czym się interesujesz ?
Trudne pytanie. Najciężej opowiadać o sobie, trzeba zapytać o to moją rodzinę i wspaniałych przyjaciół. Jestem optymistką, uwielbiam się uśmiechać i zarażać ludzi pozytywną energią, nigdy się nie poddaję, jestem zawsze zmobilizowana do pracy, ambitna, mam szalone pomysły, uwielbiam podróżować, uwielbiam spędzać czas z najbliższymi. Biorę z życia to co najlepsze, po prostu mam apetyt na życie, nie załamuję się i nie martwię błahostkami, mam wokół siebie cudownych ludzi na, których zawsze mogę liczyć, a oni mogą polegać na mnie ! I z ciekawostek uwielbiam babcine knedle, w tym roku jeszcze nie było haha.
Poza śpiewaniem studiujesz Pedagogikę. Chciałabyś w przyszłości jakoś połączyć te dwie rzeczy i np. uczyć dzieci muzyki ?
Dokładnie tak, studiuję pedagogikę i jestem na ostatnim roku studiów.Chciałabym całkowicie poświęcić się muzyce. Kocham pracę z dziećmi, dzieci  są cudowne, bezpośrednie, dają dużo radości, ale moim celem w życiu jest śpiewanie . Niewykluczone, że pogodzę moje zamiłowanie pedagogiczne z muzyką np. wydając płytę z piosenkami dla dzieci , kto wie.
Na koniec powiedz mi skąd motto " Nigdy nie rezygnuj z celu, tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu... Przecież czas i tak upłynie”.
Z życia wzięte . Taka właśnie jestem, nigdy nie można rezygnować z czegoś o czym się marzy i czego się pragnie, bo niby z jakiej racji? Życie ma się tylko jedno i warto z niego korzystać z całych sił nawet jeśli wszystko i wszyscy są  na nie. Nie chcę mieć w życiu nigdy takiej sytuacji, że jako 90- letnia Babcia powiem do siebie " A przecież mogłaś próbować ,żałuję, że tego nie zrobiłam", nie ma takiej opcji lepiej żałować czegoś co się zrobiło, niż , że się nie zrobiło. Pamiętajcie Kochani należy marzyć , marzenia przekuwać w plany, a plany realizować. 
 

 Dziękuję za wywiad  i życzę samych sukcesów.
Ja również dziękuję za wywiad, a za życzenia nie dziękuję, żeby nie zapeszyć.
Magdalena Paradziej.    
  
  
  


 

 



2 komentarze:

  1. ciekawy wywiad, a głos naprawdę ładny. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny wywiad.

    Zapraszam na moje dwa blogi:
    www.POUR-THE-MUSIC.blog.pl - internetowa gazeta o muzyce. Recenzje nowo wydanych płyt i teledysków, najświeższe newsy ze świata muzyki, informacje na temat koncertów, które wydarzą się w niedalekiej przyszłości i wiele więcej.
    Oraz na www.Rebelle-K.blog.pl - mój osobisty blog

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.