18 paź 2016

Stare piosenki w nowych wersjach -Covery cz. 7.

Dzisiejsza odsłona cyklu Stare piosenki w nowych wersjach jest dla mnie wyjątkowa z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że mam numer siedem, a ja wierzę, że ta cyfra przynosi szczęście. Po drugie jestem pewna, że gdyby nie wykonania, których za chwilę posłuchacie nigdy nie dowiedziałabym się o istnieniu tychże utworów i nie próbowałabym do nich dotrzeć. 

1) Andrzej Piaseczny Santana (org. Kayah)- artysta nagrał tę piosenkę na swoją najnowszą, wydaną w 2015 roku płytę Kalejdoskop. Powstała ona we współpracy ze znakomitą holenderską orkiestrą. 
 2) Kuba Badach Siódmy rok (org. Andrzej Zaucha)- jedna z wielu przepięknych piosenek, które znalazły się na płycie wokalisty zatytułowanej Tribute to Andrzej Zaucha
 3)Olga Barej & Joanna Kaczmarkiewicz On nie kochał Nas (org.Krystyna Prońko i Majka Jeżowska)- piosenka , którą poznałam dzięki programowi The Voice of Poland. Bardzo się cieszę, że w talent show trenerzy (w tym przypadku Natalia Kukulska) decydują się przypomnieć tak piękne piosenki dając je do zaśpiewania uczestnikom.  Pani Natalii dziękuję za wybór tego utworu, a Oldze i Joannie za to, że ich wykonanie nie było bitwą, lecz muzycznym dialogiem, pełnym emocji, duetem.  O oryginalnym wykonaniu i historii tej piosenki opowiem niebawem.
4) Karolina Łopuch & Maciek Czemplik Śpiew Ocalenia (org. Michał Bajor)-  tekst Jonasz Kofta, muzyka Włodzimierz Korcz to gwarancja niezwykłych muzycznych doznań. Brawa dla Karoliny za wyrażenie emocji jakie niesie ten utwór. 
 
Moim zdaniem covery są po to, aby  dać piosence nowe życie przypomnieć o tym, że istnieje, zinterpretować ją tak, aby pokazać siebie, a jednocześnie zachować charakter oryginału (pewnych rzeczy, standardów nie powinno się zmieniać). Wyżej wymienionym wykonawcom się to udało.  Myślę, że należy im  powyższych wykonań pogratulować i za nie  podziękować. Ja zrobiłam to  właśnie przez ten post. Anne 18. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.