16 mar 2012

W rockowym świecie: Happysad i ich nowy krążek.

Happysad zespół rockowy założony w 2001 roku w miejscowości Skarżysko-Kamienna przez muzyków, którzy już wcześniej grali razem.  Nazwa  powstała w 2002 roku, kiedy to wybrane zostało także logo grupy i nagrano pierwsze demo  . Swoją muzykę zespół określa jako regresywny rock, dopełniony charakterystycznymi tekstami. W lipcu 2004 ukazał się debiutancki album  „Wszystko jedno”. Singlowy utwór promujący tę płytę  to „Zanim pójdę . W październiku 2005 r  światło dzienne ujrzał  drugi album zatytułowany „Podróże z i pod prąd”, świetnie przyjęty przez publiczność . Płyta została doceniona także przez krytyków muzycznych.  i recenzentów .  1 września 2007 podczas organizowanego przez zespół  festiwalu SKARfest miała miejsce premiera trzeciego albumu zespołu - Nieprzygoda. a dwa lata później  na świat przyszło  następne "dziecko " grupy  czyli  płytka zatytułowana  "Mów mi dobrze"

Muzyka rockowa nigdy nie była moją ulubioną. Jednak jakiś czas temu postanowiłam posłuchać również czegoś w tym klimacie. Z racji tego, że lubię polskie utwory, padło na zespół Happysad. Po przesłuchaniu ich najnowszej płyty mogę stwierdzić, że był to dobry wybór.
„Mów mi dobrze” jest krążkiem bardzo optymistycznym. Znajdziemy tu utwory trochę inne, niż na poprzednich albumach. Mamy niebanalne teksty, wpadające w ucho melodie, mniej gitary. Słyszymy jednak inne instrumenty, takie jak trąbka, klawisze czy akordeon. To dwanaście kompozycji, do których muzykę stworzył wspólnie cały zespół. Natomiast autorem słów jest Kuba Kawalec. Chociaż grupa ta nie jest promowana przez media ,a kawałków nie puszczają radia, ma ona grono wiernych fanów. Każdy ich numer jest o czymś. Jeden dotyczy wewnętrznych  rozterek, inny porusza poważne tematy. Na płycie tej jest też kilka spokojnych ballad jak np. „Lęki i fobie”. Nie brakuje jednak piosenek energetycznych i stricte rockowych.
To pierwszy album z nowym członkiem w składzie. Materiał na krążek powstawał w okresie letnim. Płyta poprawia nastrój i daje dużo pozytywnej energii.
Jeśli ktoś mnie zapyta jaki to album, odpowiem, że bardzo fajny.
Jestem tym krążkiem mile zaskoczona.

 Tekst w  troszkę zmienionej wersji pojawił się także na stronie Magazynu Debiutext. 






4 komentarze:

  1. oo to super, że okazał się fajny ;)
    pozdrawiam, i zapraszam do mnie :) było by mi miło,gdybyś mnie dodała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też za rockową muzyczką średnio przepadam, ale pare piosenek HappySad wpadlo mi kiedys w ucho swego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie życzę powodzenia na maturce (chyba że się spóźniłam ;p). Jak poszło? :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.