30 maj 2014

Dominika Kobiałka "Scena to moja świątynia a muzyka to moje wyznanie".


Dominika Kobiałka- wokalistka, autorka tekstów, ćwierćfinalistka czwartej edycji The Voice of Poland. Marek Piekarczyk powiedział o niej " Dominika ogień nie tylko we włosach,po prostu poważna energia i konkretna osobowość."  Dziewczyna petarda, która nie  lubi zamykania  się w szufladkach konkretnych gatunków muzycznych. Śpiewa od pierwszym miesięcy życia, a aktualnie   jest wokalistką w zespole Tension Zero i pracuje nad solowym albumem. W jakim repertuarze czuje się najlepiej ?Dlaczego spośród kilku programów muzycznych wybrała właśnie The Voice i jak wspomina udział w nim? Odpowiedzi na te i inne pytania   znajdziecie w moim wywiadzie z wokalistką . Zapraszam do czytania.



Czy Dominika Kobiałka to artystka?

Przede wszystkim.
Zaraz potem muzyczny rzemieślnik ale od tego z biegiem czasu chcę odchodzić.
Kim jesteś na co dzień?
Zwykłym człowiekiem o zwykłych ludzkich potrzebach. Uparcie oscyluję wokół szczytu piramidy Maslow’a użerając się jednocześnie z umocnieniem jej podstawy. Stopę za stopą stawiam na ziemi a włosami czeszę chmury. 
Scena od zawsze była Twoim przyjacielem. Śpiewałaś w wielu zespołach . Co dały ci występy z każdym z nich?  
Scena to moja świątynia a muzyka to moje wyznanie.
Współpraca z ludźmi różnymi zawsze rozwija, uczy i ubogaca, a to coś co dla mnie szalenie ważne – rozwijać się, wzrastać, gałęziami rozsadzać każdy mur, który ma czelność stanąć na mej drodze

Obecnie jesteś wokalistką  w zespole Tension Zero. Przesłuchałam kilka Waszych utworów. Wiem, że pracujecie nad wydaniem albumu. Na jakim etapie są prace?
Skomponowaliśmy cztery nowe utwory i jeden cover. W mojej poczekalni następnych kilka utworów na razie jeszcze instrumentalnych czeka na przymiarkę garnituru słów. 
 

Poza tym, że śpiewasz piszesz też teksty, skąd czerpiesz inspiracje?

Ludzie, podróże, przemyślenia, obserwacje.

To co postrzegam i przeżywam wrzucam do kociołka mojej głowy, przyprawiam swoimi działaniami, w kociołku się kotłuje i gotuje, wrze, bulgocze i paruje.  Melowerbalną potrawkę wylewamy na muzyczny talerz.

Podawać na gorąco z koperkiem i ptysiem groszkowym =]


Śpiewasz w różnych językach i lubisz różne gatunki. A w jakim repertuarze czujesz się najlepiej ?
Rock, funky, jazz, zajawiona jestem ogromnie trip-hopem, nie pogardzę balladą czy soulem. Choć powiedzmy sobie szczerze – gatunki uważam za przeżytek, którego miejsce jest w lamusie. W naszej obecnej dobie artyści mieszają wszystko z wszystkim na wszystkie możliwe sposoby. Lubię to!
Dlaczego spośród wielu talent show wybrałaś właśnie The Voice of Poland?
Bo w tym programie chodzi o śpiewanie, o głos. 
Trafiłaś do grupy Marka Piekarczyka. Rozważałaś wybór innego trenera?
Pierwotnie myślałam o wyborze Tomsona i Barona lub Marii Sadowskiej, bo gatunkowo mi do nich najbliżej. Na scenie jednak zdecydowałam inaczej, bo Marek wiedział o co mi chodzi w sensie mentalnym. Jestem zadowolona z mojego spontanicznego wyboru.




Po przesłuchaniach w ciemno przyszedł czas na ognistą bitwę z Moniką Pilarczyk. Justyna Steczkowska namawiała Was abyście nagrały razem kilka utworów. Myślicie o tym ? a, może już coś się tworzy? 
 Obiecałyśmy wspólny utwór i on powstanie. Pomysł i zarys już jest.

 Skąd pomysł na taki sympatyczny prezent dla Waszego trenera?Widać było, że bardzo się ucieszył( dziewczyny przygotowały mały upominek pamiątkowe zdjęcie).
To Monia wpadła na ten pomysł, ja z radością się zgodziłam.
Która z piosenek wykonywanych w programie była dla Ciebie największym wyzwaniem i dlaczego?
Ostatnia - Boys are back in town. Stoczyłam prawdziwą bitwę z tym numerem i w moim odczuciu ją przegrałam. Utworu tego nie polubiłam ani w oryginale ani tym bardziej w moim wykonaniu. Jestem bardzo niezadowolona z siebie. Wcześniejsze kawałki były wykonane z sercem. Ten tylko z cukrem – wyczerpałam mój limit kiczu do końca życia. No ale spoko - spiepszyć cover to nic strasznego. Pokazałam, że potrafię śpiewać na różne sposoby, wszak chodzi w programie o głos. I tak najważniejsze to autorsko pokazać coś dobrego – oto wyzwanie, którym najbardziej się przejmuję.

Jest taka jedna rada niekoniecznie stricte muzyczna, którą dostałaś od Pana Marka  a która szczególnie zapadła ci w pamięć?

Wszystkie – te muzyczne i te niekoniecznie muzyczne warte są zapamiętania. Marek jest nie tylko dobrym nauczycielem – jest mentorem.




Program programem covery coverami, ale czy masz już w głowie wizję swojej solowej płyty?
Tak. Piszę po polsku. Postanowiłam, że mój pierwszy solowy album będzie po polsku – w naszym jakże trudnym i przez to fascynującym języku, dającym pole do popisu dla ambitnych. To będą teksty o czymś, bez lania wody i banalnych wynurzeń o mniej czy bardziej udanej miłości, tak jakby kobiety nic innego nie interesowało. Współpracuję z muzykami, u których poza umiejętnościami przede wszystkim zgadza się osobowość. Dzięki temu powstają kompozycje niebanalne. Jeśli ktoś spodziewa się ksero z Chylińskiej – zawiedzie się. Jeśli ktoś spodziewa się bla bla bla zawiedzie się. Jeśli czyjeś ludzkie dylematy, przeżycia i swędzenie duszy  nie znalazły dotąd muzycznej osnowy – teraz znajdą.
Dokończ zdanie: Życie bez muzyki…….

W muzyce najbardziej liczy się dla mnie....
To coś nieuchwytnego, na co nigdy nie było określenia w słowach.
Jakie są Twoje poza muzyczne pasje?
Mam trzy pasje w życiu. - muzyka, ludzie, podróże.
Oprócz zatracania się w muzyce kocham poznawać ludzi i jestem wielkim szczęściarzem bo przyciągam do siebie mnóstwo wspaniałych postaci, mam szczęście do pozytywnych świrów i indywidualistów (pozdrawiam serdecznie moich przyjaciół i znajomych). Zrozumienie i empatię stawiam na pierwszym miejscu w relacjach.
Podróże – poczucie wolności, jedności ze światem, wyrwanie się ze strefy komfortu, nowi ludzie, miejsca, przygody.
Na koniec powiedz mi, gdzie będziemy mogli Cię zobaczyć po finale The Voice of Poland, bo w nim zawsze występują wszyscy uczestnicy?
Zapraszam do sprawdzania na bieżąco mojego fan-page’a:
www.facebook.com/kobialkameister
Na nim osoby zainteresowane znajdą zawsze aktualne info o koncertach, występach, nowych wydawnictwach.
Ponadto co jakiś czas wrzucam coś nowego na mój kanał YouTube:
www.youtube.com/user/Niqqlorovo/videos
 Pozdrawiam serdecznie – Dominika =]
Dziękuję za rozmowę.
















 



 






















 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.