20 lut 2021

Muzyczna inność cz.16

Muzyczna inność- cykl, w którym znajdą się  piosenki jakich próżno szukać w komercyjnych stacjach radiowych.  Utwory, które nie do każdego trafią, nie każdego przekonają.  Piosenki nietuzinkowe, po prostu inne , odważne zarówno w warstwie tekstowej jak i kompozytorskiej.

źródło : pixbay.com
 
W pierwszej w 2021 roku odsłonie cyklu Muzyczna inność znajdą się jedynie utwory. Wszystkie zostały nagrane jeszcze w 2020 roku, tyle, że wcześniej nic o nich nie napisałam.  Zapraszam zatem do czytania i słuchania. 

1. Dorota Osińska Cześć to ja. Tytułowa piosenka z piątej studyjnej płyty wokalistki. To już kolejny w jej dorobku album, ale pierwszy w pełni autorski. Znalazło się na nim piętnaście utworów, do których tekst i muzykę napisała sama Osińska.   Krążek miał swoją premierę 7 lutego 2020 roku.  Można go posłuchać tutaj

 
2. Kwiat Jabłoni Mogło być nic- piosenka była jednym z singli zapowiadających drugi album zespołu o tym samym tytule.  Utwór wraz z teledyskiem trafił do sieci 6 listopada 2020 roku, a sam album miał swoją premierę 5 lutego 2021 roku.
 

3. Janek Traczyk Usłysz - utwór z debiutanckiego albumu Janka Traczyka.  Płyta Nadal jestem została wydana 27 listopada 2020 roku. Promowały ją single Nadal jestem, Bezpieczny Ląd i Na miłość przyjdzie czas.  Całego albumu można posłuchać tutaj
 
Kim jest Janek Traczyk ? To wokalista, kompozytor, autor tekstów oraz aktor musicalowy.  Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji. 
 
Możecie go pamiętać z udziału w programach telewizyjnych takich jak choćby The Voice Of Poland, Must Be The Music czy Twoja Twarz Brzmi Znajomo.
 
W latach 2011- 2017 występował w Teatrze Studio Buffo gdzie grał rolę Jana w musicalu Metro  Od 2018 roku jest aktorem  Teatru Muzycznego Roma.  Zagrał główną rolę w musicalu Piloci, a obecnie można go oglądać w spektaklu Aida.
 

 
Na dziś to już wszystko. Czasami mniej znaczy więcej. Zostawiam Was z tą trójką artystów i ich muzyką. Wsłuchajcie się w te utwory, a nawet w całe  albumy. Zdecydowanie warto. 

Napiszcie, w komentarzach czy twórczość tych artystów jest Wam znana i co o niej sądzicie ?
 
Przyjemnego słuchania i udanego dnia. Anne 18. 


 


 

2 komentarze:

  1. Kwiat Jabłoni to dla mnie bardzo fajne odkrycie muzyczne, ale o reszcie nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam twórczości tych artystów, ale ja mało interesuję się muzyką.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.