6 wrz 2019

Muzyczna inność cz.11.

Muzyczna inność- cykl, w którym znajdą się  piosenki jakich próżno szukać w komercyjnych stacjach radiowych.  Utwory, które nie do każdego trafią, nie każdego przekonają.  Piosenki nietuzinkowe, po prostu inne , odważne zarówno w warstwie tekstowej jak i kompozytorskiej.

 źródło : pixbay

Jedenasta odsłona cyklu Muzyczna inność zawierać będzie  cztery piosenki. Trzy z nich  śpiewają kobiety, jedną mężczyzna.   
Utwory zostaną zaprezentowane w kolejności od najnowszego do najstarszego.
1. Natalia Przybysz Ciepły Wiatr.30 sierpnia 2019 roku nowy singiel wypuściła Natalia Przybysz. Premierowa kompozycja to zapowiedź najnowszego piątego już w karierze solowego albumu wokalistki. Płyta Jak malować ogień ukaże się 25 października 2019 roku nakładem wytwórni Kayax.

Do piosenki zrealizowano teledysk który wyreżyserowała Silvia Pogoda. W klipie wystąpili Agnieszka Jastrzębska i Karol Franek Nowiński.    Singiel dostępny jest w serwisach cyfrowych. 

Autorką tekstu do Ciepłego Wiatru jest sama  Natalia Przybysz. Natomiast muzykę wokalistka napisała wspólnie z : Jerzym Zagórskim, Mateuszem Waśkiewiczem, Patrykiem Strawińskim i Kubą Staruszkiewiczem.
2. Ofelia Tu. 29 sierpnia 2019 roku miała miejsce premiera pierwszego singla zapowiadającego debiutancki i w pełni autorski album Ofelii. 

Piosenka Tu doczekała się teledysku w reżyserii Wiktora Ejryszewa.

Pod pseudonimem Ofelia ukrywa się dwudziestoczteroletnia aktorka i wokalistka Iga Krefft. Dziewczyna szerszej publiczności znana jest z roli Uli Mostowiak w serialu M jak miłość.  Poza  śpiewaniem i grą w serialach Iga zajmuje się także dubbingiem.  Teraz jednak stawia na muzykę. Jej pierwsza płyta ukaże się jeszcze w 2019 roku. 

Jako ciekawostkę warto dodać, że Iga Krefft w dzieciństwie uczyła się w szkole muzycznej w Gdańsku w klasie fortepianu. Przez rok była także studentką Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Ze studiów aktorskich zrezygnowała, bo nie chciała odchodzić z serialu M jak miłość, a władze uczelni kazały jej wybierać studia albo serial.


3. Ana Andrzejewska Feel High.31 lipca 2019 roku  kolejną autorską piosenkę wraz z teledyskiem opublikowała Ana Andrzejewska.  Kim jest ta dwudziestosześcioletnia wokalistka ?

Ana Andrzejewska to pochodząca z Częstochowy absolwentka Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej  Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W 2015 roku była finalistką szóstej edycji programu The Voice Of Poland.  Po zakończeniu talent show " na szybko" nagrała  i wydała singiel  Nie zatrzymasz mnie. Zagrała kilka koncertów, nagrywała covery, a nawet pracowała  w warszawskim studiu nad debiutancką płytą, Ostatecznie jednak albumu nie wydała.    Kilka miesięcy temu wróciła do rodzinnego miasta i wciąż poszukuje swojej muzycznej tożsamości.

Teraz kiedy widzowie i fani pamiętający ją z The Voice zdążyli trochę o niej zapomnieć ona wraca z drugim zupełnie nowym autorskim utworem (pierwszym była opublikowana 4 kwietnia 2019 roku kompozycja Stuck in Love).

Feel High to piosenka, do której Ana napisała tekst, muzykę do utworu  skomponowała wspólnie z Arkadiuszem Koperą.   Ania, bo tak naprawdę ma na imię wokalistka stworzyła również teledysk do  singla. Jest to klip, który sama wyreżyserowała i do którego sama napisała scenariusz.

Oprócz Any w wideoklipie wystąpiły :  Ewa Wojtysiak, Patrycja Suska, Magdalena Haładus, Nina Smyła, Katarzyna Jarosz, Dagna Karkowska i Wiktoria Kozłowska.

4. Uniatowski 5 rano.24 czerwca 2019 roku w serwisie Youtube pojawił się teledysk do singla  z debiutanckiej  płyty Sławka Uniatowskiego.

Tekst do piosenki 5 rano napisał Tomasz Organek, muzykę Sławek Uniatowski. 

Teledysk wyreżyserowała Maja Koman. W klipie wystąpili : Sławek Uniatowski, Maks Lewandowski, Mateusz Stachowiak, Patryk Gularek, Szymon Nowak Marcin Stachowiak i Mateusz Błaszkiewicz. 

Utwór pochodzi z wydanego 20 kwietnia 2018 roku albumu Metamorphosis.  Jest trzecim singlem promującym to wydawnictwo. Wcześniej album promowały piosenki Honolulu 
oraz  Każdemu wolno kochać


Drogi Czytelniku Ile z tych utworów znasz  ? Lubisz twórczość artystów, o których dzisiaj napisałam ? 

Na koniec Drogi Czytelniku mam do Ciebie prośbę. Dokończ zdanie : Muzyczna inność to dla mnie..

Jestem bardzo ciekawa Twoich odpowiedzi.  

Miłego słuchania i udanego dnia. Anne 18. 


7 komentarzy:

  1. Bardzo spodobała mi się piosenka Ofelii. Nie znałam tej wokalistki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety chyba żadna z tych nut nie trafia w mój gust muzyczny. Ostatnio Robbie Williams robi mi dobrze :D

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com/2019/08/krewni.html

    OdpowiedzUsuń
  3. W wolnej chwili chętnie posłucham, warto zajrzeć w mniej znane muzyczne sfery.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, ze żadnej piosenki nie słyszałam, jestem strasznie w tyle jeśli chodzi o muzykę

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza propozycja - Przybysz jakaś? pani powinna się zastanowić nad zmianą zawodu, bo teraz mam uszy do wymiany. Za to druga piosenka kojąca, czysty, wokal. 3 - nadałoby się do filmu, 4.Zbyt zmanierowane. Nie znam tych ludzi, nie moja bajka. A muzyka to dla mnie: cisza, las, deszcz, rock, ambient, jazz-rock, underground i przede wszystkim brak komercji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm, ja ostatnio jestem dość często zasłuchana w piosence Darii Zawiałow. Czekam aż mi przejdzie :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku Witaj na blogu O muzyce słów kilka. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.